03/2017: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxid=1192&taso=2

JOKIohjelma hoitaa vesiä
Leader 20 vuotta: miljoona tuntia talkoita
Kaupunkipyöräily sähköistyy
100visio – Itsenäisyysjulistus uusiksi!
100 päivää 100-vuotiaan Suomen syntymäpäivään

04/2016
03/2016

Yhteinen viesti Satakunnasta - Satakunnan brändikäsikirja

Satakunta tarvitsee viestinviejikseen kaikkia satakuntalaisia!

Satakunnasta kerrottavat, yhteiset viestit muodostuvat Satakunnan vetovoimatekijöistä, ja niillä korostetaan positiivisuutta, myönteistä maakuntahenkeä ja yhteisöllisyyttä. Nämä viestit on koottu Satakunnan brändikäsikirjaan.

Satakuntaa kuvaavat viestit on kiteytetty näin:

Hyvä elämä Satakunnassa tarkoittaa elämänlaatua ja hyvää arkea. Satakuntalaiset ovat Suomen onnellisinta kansaa (Alma Median tutkimus 2017).

Suomi tarvitsee Satakunnan korostaa maakunnan merkitystä Suomen hyvinvoinnille, koska vahvana ja uudistuvana teollisuusmaakuntana tuotamme ruokaa, energiaa ja vientiylijäämää muulle Suomelle.

Luo oma elämyksesi Satakunnassa antaa mahdollisuuden omannäköisiin elämyksiin juurevassa kulttuurimaakunnassa.

Satakunnasta. kun haluat korostaa satakuntalaisuutta.

Satakunnan teemat yllä. Klikkaa kuvaa tai tätä linkkiä tutustuaksesi Satakunnan brändikäsikirjaan.

Maakuntahallitus hyväksyi teemat ja brändikäsikirjan 4.9.2017. Satakuntaliitto edistää osaltaan maakunnan yhtenäistä viestintää ja markkinointia tämän mukaisesti. Viestit ja ilme tulevat näkymään niin maakunnan edunvalvonnassa ja markkinoinnissa kuin strategioissa ja asiakirjoissa.

Tämä yhtenäinen viesti Satakunnasta on koottu Satakunnan brändikäsikirjaan, jonka viestejä ja sisältöä voivat yksittäiset ihmiset, yhdistykset, yritykset ja julkisyhteisöt käyttää osana Satakunnan menestystä edistävää toimintaa. Se, että Satakunta kaikkine vahvuuksineen tiedetään Suomessa ja maailmalla, on satakuntalaisten yhteinen etu.

Visuaalisen ilmeen värit juontuvat Satakunnan vaakunasta. Satakunnan brändikäsikirja ja sitä tukeva aineisto (logot, fontit, ym. suomeksi ja englanniksi) löytyvät linkistä http://www.satakunta.fi/satakunta-aineistot. Myös Satakuntaliiton Facebook-sivulla on Yhteinen viesti Satakunnasta - Satakunnan brändikäsikirja -albumi.

Mielellämme vastaamme kysymyksiin, kuulemme kommentteja ja palautetta!

Vs. maakuntajohtaja Asko Aro-Heinilän esipuhe Satakunnan brändikäsikirjassa - klikkaamalla kuvaa asiakirja aukeaa.

Satakunnan kartta löytyy vapaaseen käyttöön aineistoista osoitteessa http://www.satakunta.fi/satakunta-aineistot

Satakuntaa markkinoidaan myös tapahtumissa

Satakunta näkyy uudistetun ilmeensä ja teemojensa mukaan myös tapahtumissa vuonna 2018. Tavoitteena on toteuttaa 2-3 maakunnan sisäistä ja 2-3 maakunnan ulkopuolista markkinointitapahtumaa Satakunnan vetovoiman lisäämiseksi.

Kuluvana vuonna Satakuntaliitto on osallistunut tapahtumiin lähimaakunnissa ja Satakunnassa.  Kotimaakunnassa on oltu mukana Masiinamessuilla Honkajoella, Mukulatorilla Porissa, Satakunnan maaseutunäyttelyssä Porissa, Syödään yhdessä -tapahtumassa Porissa sekä tutustutettiin opiskelijoita maakuntaan Kurnajaisissa. Tampereen kotimaan matkailumessuilla Satakunta näkyi huhtikuussa. Tulossa ovat vielä esittäytymiset Turun kirjamessuilla lokakuussa ja Paras koti -messuilla Porissa marraskuussa.

Viestintäasiantuntija Tiina Leino
Satakuntaliitto