03/2017: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxid=1199&taso=2

JOKIohjelma hoitaa vesiä
Leader 20 vuotta: miljoona tuntia talkoita
Kaupunkipyöräily sähköistyy
100visio – Itsenäisyysjulistus uusiksi!
100 päivää 100-vuotiaan Suomen syntymäpäivään

04/2016
03/2016

Maakuntauudistus toi mukanaan tehtävämuutoksia Satakuntaliittoon

Maakuntauudistuksen valmistelu toi mukanaan tehtävämuutoksia Satakuntaliiton organisaatiossa.

Katja Laitinen vs. aluekehitysjohtajaksi

Katja Laitinen (KTM, FM) aloitti Satakuntaliitossa vs. aluekehitysjohtajana 1.7.2017 Timo Vesiluoman siirtyessä maakuntauudistuksen muutosjohtajan tehtäviin. Laitinen on aiemmin toiminut Satakuntaliiton aluekehitysasiantuntijana tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioasioiden parissa sekä mm. rakennerahastotehtävissä.

Aluekehittämisen tavoitteena on maakunnan elinvoiman, asukkaiden hyvinvoinnin sekä hyvän elinympäristön edellytysten vahvistaminen.

- Maakunnan vahvuuksia ja osaamista on tuotava entistä aktiivisemmin esille kansallisesti ja kansainvälisesti, Katja Laitinen sanoo.

Parhaillaan on laadittavana Satakunnan maakuntaohjelman 2018-2021, joka on myös uuden maakunnan ensimmäinen aluekehittämistä koskeva strategia. Maakuntaohjelman tavoitteena on antaa kattava kuva maakunnan strategisesta aluekehittämisestä ja kehittämistavoitteista. Ohjelma luo puitteet kehittämiselle ja kumppanuuksien syntymiselle, se nostaa esiin maakunnan keskeiset painopisteet ja kehittämisen kohteet. Valtion ja tulevan maakuntahallinnon tulee Laitisen mukaan tukea ja edistää aluelähtöistä, älykkääseen erikoistumiseen perustuvaa kehittämistä.

Vs. aluekehitysjohtaja Katja Laitinen

Karolina Hentunen vs. hallintojohtajaksi

Karolina Hentunen (KTM) aloitti Satakuntaliitossa vs. hallintojohtajana 14.8.2017 Jukka Mäkilän siirryttyä maakuntauudistuksen muutosjohtajan tehtäviin.

Hentunen siirtyi Satakuntaliittoon Satakunnan sairaanhoitopiiristä. Hän on aiemmin toiminut talouspäällikkönä myös Satakunnan erityishuoltopiirissä ja Porin perusturvassa. Hänellä on vankka osaaminen maakunnasta töidensä kautta.

Maakuntauudistus vaikuttaa hallintotyöhön laajasti, sillä myös maakuntauudistuksen projektitoimisto käyttää Satakuntaliiton hallinnon palveluita. Uudistuksen valmistelu on laajasti yhteistä työtä koko Satakuntaliiton toiminnassa.

Vs. hallintojohtaja Karolina Hentunen

Teksti: