04/2015: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1099

Aulauudistus
Virasto suljettu 28. – 31.12.2015

Satakuntalaine ehtoo ilahdutti

Satakuntaliitto yhdessä Satakuntavaltuuskunnan kanssa kokosi marraskuun pimeydessä runsaslukuisen joukon pääkaupunkiseudun vaikuttajia yhteen. Tilaisuudessa kerrottiin Satakunnan ajankohtaisista asioista, tutustuttiin toimijoihin ja maakunnan kulttuuriin, teollisuuteen ja kansallispuistoihin.

Satakuntalaisessa ehtoossa lavan valtasivat satakuntalaislähtöiset tai Satakunnassa toimivat vaikuttajat. Kulttuurin teemaa esittelivät Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö rouva Jenni Haukio ja kirjailija Arto Seppälä. Satakunnan teollisuudesta keskustelivat Norilsk Nickel Harjavalta Oy:n toimitusjohtaja Joni Hautojärvi ja Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Marko Mikkola. Selkämeren kansallispuiston johtaja Hanna Ylitalo Metsähallituksesta kertoi kansallispuiston tuoreet kuulumiset. Tilaisuuden juonsi MTV Uutisten toimituspäällikkö Tomi Einonen. Kulttuuria tarinoinnin ja musiikin muodossa tarjoilivat taiteilija Tapio Liinoja ja Esa Pulliainen C Combo & Mr Breathless.

Ehtoon noin 80 osallistujaa käyttivät tilaisuuden tutustumiseen, verkostoitumiseen ja maakunnan edun ajamiseen, ja täyttivät salin esitysten välissä mukavalla puheensorinalla. Onnistunut ja hyvätunnelmainen tilaisuus pidettiin Satakuntatalolla Helsingissä. Kuvia löytyy lisää Satakuntaliiton Facebook-tililtä.

Tomi Einonen, Jenni Haukio ja Arto Seppälä keskustelevat satakuntalaisesta kulttuurista.

Teksti ja kuva:

maakunta-asiamies Marika Luoma

Lisää aiheesta

Satakuntavaltuuskunta on 13.1.1994 perustettu, epävirallinen juuriltaan satakuntalaisten tai Satakunnassa eläneiden henkilöiden yhteenliittymä.

Lisätietoja Satakuntavaltuuskunnasta löytyy osoitteesta www.satakuntaliitto.fi/satakuntavaltuuskunta