04/2015: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1104

Virasto suljettu 28. – 31.12.2015

02/2019

ERI-rahastojen suomenkielinen opas internetissä

Suomenkielinen EU:n rakenne- ja investointirahastojen tuensaajien opas on ladattavissa internetistä.

OPAS TUENSAAJILLE: Euroopan rakenne- ja investointirahastot ja asiaankuuluvat EU:n välineet

Tämä opas perustuu yhteiseen strategiakehykseen, joka luo perustan ERI-rahastojen ja muiden EU:n välineiden paremmalle yhteensovittamiselle. Tämän tuensaajille suunnatun oppaan ei ole tarkoitus toimia perinpohjaisena selvityksenä olemassa olevista EU-rahastoista.

Opas antaa yleiskuvan täydentävistä välineistä, jotka ovat käytettävissä jokaista ERI-asetuksessa määritettyä temaattista tavoitetta varten EU:n tasolla. Se sisältää mm. tietolähteitä, esimerkkejä siitä millä hyvillä käytännöillä eri rahastojen virtoja voidaan yhdistellä ja kuvauksen asiaankuuluvista viranomaisista ja elimistä, jotka liittyvät kunkin välineen hallintaprosessiin.

Asiakirjassa olevat linkit auttavat mahdollisia tuensaajia löytämään verkosta tarvittavat materiaalit ja johtavat suoraan hyödyllisiin sivustoihin ja asiakirjoihin. Internetissä on saatavilla myös tarkistusluettelo, joka auttaa mahdollisia tuensaajia tunnistamaan soveltuvimmat rahoituslähteet.

Mitä tarkoittaa ERI-rahastot?

ERI-rahastot eli Euroopan rakenne- ja investointirahastoja ovat Euroopan maatalouden ohjaus- ja tukirahasto, Euroopan sosiaalirahasto (ESR), Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR) ja Euroopan meri- ja kalatalousrahasto. Euroopan rakenne- ja investointirahastot ovat tärkeässä asemassa Eurooppa 2020 -strategian tavoitteiden saavuttamisessa.

Teksi ja lisätiedot:

Europe Direct Satakunta