Satanen 03/2016: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1132

Mistä maakuntauudistuksessa on kyse?
Yhteistyö on Satakunnan edunajamisen avaintekijä
Merialuesuunnittelu edistää kestävää kehitystä
Aluesuunnittelua maan ja meren rajapinnassa
Asko Ijäs - ympäristöasioita isossa mittakaavassa
Kari Hietala aloitti aluekehittäjänä
Itsenäisyyden juhlavuosi lähestyy!
Essi Pursiheimo vastaa 100vision viestinnästä
Vaihekaava 2 tukee Satakunnan energiantuotantoa
FRESHABIT toimii Karvianjoen valuma-alueella
EU-perusteos tarjolla opetusmateriaaliksi
Satakunnan markkinointi on yhteistyötä
Tulevia tapahtumia

02/2019

Kari Hietala aloitti aluekehittäjänä

Kari Hietala aloitti aluekehitysasiantuntijana 3.10. Hänen vastuulleen kuuluvat hankkeiden valmistelu ja aluekehityksen kansainvälinen verkostoyhteistyö sekä mm. aluekehityksen ohjelmatyöhön osallistuminen.

Kari on kotoisin Simosta, mistä hän muutti Vaasaan opiskelemaan kauppatieteiden maisteriksi ja lopulta Satakuntaan ja Poriin vuonna 1988. Tuolloin hän oli töissä Säästöpankissa vuoteen 1992 asti. Vuosina 1992-1996 Kari toimi EU-konsulttina ja -kouluttajana ja vuosina 2001-2005 WFA:n Eurooppa-toimiston vetäjänä.

Kari Hietala

Ennen siirtymistään Satakuntaliittoon Kari toimi Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikössä projektipäällikkönä tehtävänään yksikön hankesalkun hallinta ja rahoitusmahdollisuuksien selvittäminen. Kari on siis uransa aikana tehnyt jo runsaasti yhteistyötä eri toimijoiden kanssa eri puolilla maakuntaa.

Vapaa-aikana lukeminen on Karin intohimo, minkä lisäksi EU-politiikan seuranta, matkustelu ja kuntoilu eri muodoissaan ovat mielekkäitä harrastuksia. Kolme tytärtä ovat elämän keskiössä.

Mikä sai hakeutumaan Satakuntaliittoon?
- Tehtäväkuva oli erittäin kiinnostava ja koen, että tässä tehtävässä voin hyödyntää monipuolisesti kaikkea kertynyttä kokemustani ja osaamistani.

Millainen ensivaikutelma on ollut?
- Ensivaikutelma on ollut erittäin myönteinen. Erityisesti aluekehitystiimi on ottanut hyvin vastaan; olen saanut paljon hyviä neuvoja ja apuja työn aloittamiseen.

Millaisia odotuksia sinulla on työllesi?

- Kansainvälistymiseen liittyvät asiat tulevat näyttelemään työssäni isoa roolia, sekä EU-asiat että WFA:n Eurooppa-toimisto -yhteistyö. Osallistun myös hankevalmisteluun. Haluan auttaa Satakunnan toimijoita kansainvälistymään ja kehittymään. Tavoitteemme on, että hyödyntäisimme mm. WFA:n Eurooppa-toimistoa yhä paremmin eli saisimme kanavoitua sen palvelut laajemmin ja syvällisemmin toimijoidemme käyttöön ja heidän hyväkseen.

Mikä sinua inspiroi työssä eniten?
- Kiinnostavat tehtävät inspiroivat ja totta kai onnistumiset niin ikään. On hienoa, että saa tehdä sellaista työtä, josta pitää paljon.

Teksti:

Viestintäsuunnittelija Tiina Leino