Satanen 03/2016: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1142

Mistä maakuntauudistuksessa on kyse?
Yhteistyö on Satakunnan edunajamisen avaintekijä
Merialuesuunnittelu edistää kestävää kehitystä
Aluesuunnittelua maan ja meren rajapinnassa
Asko Ijäs - ympäristöasioita isossa mittakaavassa
Kari Hietala aloitti aluekehittäjänä
Itsenäisyyden juhlavuosi lähestyy!
Essi Pursiheimo vastaa 100vision viestinnästä
Vaihekaava 2 tukee Satakunnan energiantuotantoa
FRESHABIT toimii Karvianjoen valuma-alueella
EU-perusteos tarjolla opetusmateriaaliksi
Satakunnan markkinointi on yhteistyötä
Tulevia tapahtumia

02/2019

Satakunnan menestystarinat avaavat eri ulottuvuuksia

Satakunnan markkinoinnin kärkiteemana tänä vuonna ovat olleet Satakunnan menestystarinat. Artikkelisarjassa on kerrottu monipuolisesti maakunnan toimijoiden ja tekijöiden tarinoita motiiveista tulevaisuudennäkymiin. Suosittu sarja esittelee laajasti Satakunnan vahvuuksia suurteollisuudesta yhteisöllisyyteen. Mukana on mm. Oras, Kivikylä, Liljan lankakauppa, Kaino, Risutec, Cimcorp, Satakunnan Taimitukku - luettavaa siis riittää! Jo olemassaoleviin artikkeleihin tutustumalla saa kattavan kuvan Satakunnasta. Lisää artikkkeleita on tulossa - sarja jatkuu vuoden loppuun asti samalla teemalla; uudet artikkelit käsittelevät mm. energiaa, hyvinvointia ja asumista. Ensi vuonna näitä mielenkiintoisia esittelyartikkeleita tehdään myös, hieman eri näkökulmasta, ja muutakin uutta sisältöä on luvassa. Vinkkejä artikkeleihin on koottu laajasti yhteistyökumppaneilta, ja vinkkejä saa edelleen mielellään kertoa.

Tänä vuonna on toteutettu myös koko kesän jatkunut kuluttajakampanja liittyen Koe Satakunta -hakusivustoon, joka on ilmainen palvelu vapaa-ajan ja matkailun tarjontaan liittyen. Hyödyllinen siis niin satakuntalaisille kuin muillekin suomalaisille sekä ulkomaalaisille, sillä palvelu on tarjolla kokonaisuudessaan englanniksi. Palveluntarjoaja, jätä oman palvelusi tiedot ilmaiseksi täällä.

Satakuntalainen sananlaskukone tarjoaa hupia. Koska  Satakunta on erikoisen hauskojen murteiden kotimaakunta, voit sananlaskukoneesta arpoa oman perinteisen satakuntalaisen sananlaskusi!

Satakuntaa on markkinoitu tänä vuonna myös tapahtumissa niin Satakunnassa kuin muualla Suomessa. Satakunta Satakuntaliiton toimesta on ollut mukana seuraavissa tapahtumissa: Go Expo Helsinki, Tampereen kotimaan matkailumessut, Suomen maaseutumatkailuyrittäjien valtakunnallinen tapaaminen Pori, Satakunta hyvää kohdetta Puuvillan ostoskeskus, Pohjanmaan Suurmessut Vaasa, Eurooppa-päivä Porin kirjasto, Pomarkku-päivä, Satakunta-päivä pelastusharjoitusalue Pori, Satakunnan maaseutunäyttely Pori ja Turun Kirjamessut, joista voi lukea lisää alta. Osallistumme myös Paras Koti -messuille Porissa 5.-6.11.

Satakunnan menestystarinat -artikkelisarja tutustuttaa Satakunnan moniin puoliin.

Sanojen Satakunta oli Turun Kirjamessujen menestys

Satakunta oli 30.9. - 2.10.2016  Turun Kirjamessujen kotimainen teema, ensimmäisenä maakuntana koskaan. Satakunnan osasto, ohjelma ja tunnelma keräsivät kiitosta niin messuvierailta kuin esiintyjiltäkin. Ohjelmapäällikkö Jenni Haukio piti Satakunnan osastoa kauneimpana koskaan näkemänään.

Laajassa maakunnallisessa yhteistyössä toteutettu osallistuminen toi esiin Satakunnan kirjallisuuden ja kulttuurin monipuolisesti. Perjantaina mukana olivat muun muassa kaikki satakuntalaiset lastenkirjailijat Markus Majaluomasta Aira Savisaareen ja kattava satakuntalaisen runouden esittely. Räp-artisti Tarkka-a esiintyi niin Satakunta-osastolla, tapahtuman virallisissa avajaisissa kuin Turun kaupungin iltavastaanotolla. Lauantaina suurimmat yleisöt keräsivät taiteilija Jorma Uotinen ja kirjailija Heli Laaksonen. Lauantain herkin hetki koettiin, kun kirjailija Aulikki Oksanen esiintyi, luki runojaan ja jopa lauloi. Sunnuntaina elämyksen tarjosi Tuiskulan Kesäteatteri upealla esityksellään Satakuntalaista sanan mahtia keskiajalta – Pyhän Henrikin surmavirsi. Hienot roolisuoritukset ja taitava puvustus saivat yleisöltä runsaat aplodit ja jopa vislauksia esityksen jälkeen. Ajankohtaisesta aiheesta eli mielenrauhasta ja stressin vähentämisestä keskustelivat kirjailijat Seppo Laakso ja JP Jakonen. Luultavasti jo keskustelu itsessään lisäsi kuulijoiden mielenrauhaa, niin viisaita ja elämänmakuisia näkemyksiä heillä oli annettavanaan.

”Lämmin kiitos kaikille mukana olleille! On ollut hieno matka jakaa kanssanne tämä upea ja yhteisöllinen tapahtuma Turun Kirjamessujen ensimmäisenä teemamaakuntana. Lämmin kiitos kirjailijat, esiintyjät, osastolla vierailleet ja kumppanit niin messuilla kuin Satakunnassa!”, kiittää maakuntajohtaja Pertti Rajala.

Sanojen Satakunta -kokonaisuuden toteuttivat Satakuntaliitto ja Taiteen edistämiskeskuksen Porin toimipiste yhteistyössä maakunnan toimijoiden kanssa.

Katso Sanojen Satakunnan tapahtumat ja tunnelmat sivulta www.facebook.com/sanojensatakunta ja www.satakunta.fi/sanojensatakunta

Sanojen Satakunnan osaston ilme syntyi Satakunnan luonnosta.

Viestintäsuunnittelija Tiina Leino