03/2017: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1193

JOKIohjelma hoitaa vesiä
Leader 20 vuotta: miljoona tuntia talkoita
Kaupunkipyöräily sähköistyy
100visio – Itsenäisyysjulistus uusiksi!
100 päivää 100-vuotiaan Suomen syntymäpäivään

04/2016
03/2016

WFEO on väylämme Euroopan Unioniin ja kansainväliseen yhteistyöhön

Länsi-Suomen Eurooppa-toimisto (West Finland European Office, WFEO) on Etelä-Pohjanmaan, Keski-Suomen, Pohjanmaan ja Satakunnan maakuntien liittojen yhteinen aluetoimisto Brysselissä. Toimisto on toiminut Brysselissä jo yli 20 vuoden ajan ja vakiinnuttanut asemansa sekä tehnyt tunnetuksi maakuntamme tavoitteita ja osaamista. WFEO on meidän EU-edunvalvontatoimistomme, joka palvelee maakuntaa ja maakuntamme EU:sta ja kansainvälisyydestä kiinnostuneita toimijoita.

Toiminta jakautuu kolmeen peruspilariin, joita ovat edunvalvonta, toimeksiannot ja hanketuki sekä tiedotus.

Edunvalvonta

WFEO edistää Länsi-Suomen maakuntien etua Brysselissä ja toimii suorana vaikutuskanavana maakunnallemme EU:ssa. Toimisto pitää yllä ja hyödyntää kontakteja EU:n toimielimiin ja muihin tärkeisiin sidosryhmiin. WFEO:n toiminnassa on tärkeää olla vahvasti läsnä Brysselissä, jotta maakuntaamme välittyy oikea ja ajantasainen tieto, ja että maakuntamme näkökohdat ja osaaminen ovat esillä. Brysselissä asemapaikkaansa pitävät lukuisat verkostot ja yhteistyökanavat ovat tärkeitä työvälineitä ja edunvalvontaa tehdäänkin usein yhdessä näiden kanssa ja kautta.

Toimeksiannot ja hanketuki

WFEO ottaa säännöllisesti vastaan tehtävätoimeksiantoja ja toimiston henkilökunta auttaa maakuntamme toimijoita muun muassa hankeneuvonnassa ja tiedonhaussa, eurooppalaisten verkostojen ja hankepartnerien löytämisessä sekä Bryssel-vierailujen, tapaamisten ja tilaisuuksien järjestelyissä. Työhön kuuluu tunnistaa oikeat kontaktit, hakea oikea tieto ja auttaa maakuntamme toimijoita hahmottamaan eurooppalainen ulottuvuus hankeideoille ja aloitteille.

Tiedotus

WFEO:n viestinnän kulmakivi on tiedotuspalvelu, johon kaikki maakuntamme toimijat voivat kirjautua. Valittavissa on 12 aihealueesta juuri itseä kiinnostavat teemat. Tiedotuspalvelun kautta lähetetään viikoittain 10-20 tiedotetta suoraan tilaajan sähköpostiin. Tiedotteilla pyritään nopeaan ja ajantasaiseen sekä mahdollisimman monen toimijan tavoittavaan tiedotukseen. Tiedotuspalvelun kautta lähetetään tietoa esimerkiksi uusista EU-aloitteista, ohjelmahakujen avautumisesta, julkisista kuulemisista sekä tulevista tapahtumista. Tiedotuspalvelun kautta välitetään myös ajankohtaisraportteja sekä eurooppalaisilta aluetoimistoilta saatuja partnerihakuja. Olethan pannut jo merkille että tiedotuspalvelu on uudistunut!

Lisätiedot:

Yhteyshenkilö Satakuntaliitossa:
Aluekehitysasiantuntija Kari Hietala
Sähköposti kari.hietalasatakunta.fi

Länsi-Suomen Eurooppa-toimisto (West Finland European Office, WFEO)

Rue du Luxembourg 3, B-1000 Brussels, BELGIUM
Puhelin +32 2 286 90 80
Sähköposti european.officewestfinland.be
www.wfeo.fi/wfeo
Toimiston henkilökunta yhteystietoineen www.wfeo.fi/wfeo/henkilokunta

Lisää aiheesta

WFEO, meidän Eurooppa-toimistomme, on väylämme Euroopan unioniin ja kansainväliseen yhteistyöhön. Käytä hyväksesi toimiston tarjoamia palveluita!