03/2017: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1196

JOKIohjelma hoitaa vesiä
Leader 20 vuotta: miljoona tuntia talkoita
Kaupunkipyöräily sähköistyy
100visio – Itsenäisyysjulistus uusiksi!
100 päivää 100-vuotiaan Suomen syntymäpäivään

04/2016
03/2016

Esittelyssä hankesihteeri Jonna Fagerlund: ”Aluekehittäminen kiinnostaa.”

Hankesihteeri Jonna Fagerlund aloitti harjoittelijana Satakuntaliitossa marraskuusta 2016, ja nykyään Jonna työskentelee määräaikaisena hankesihteerinä. Aalto-yliopiston Projektinhallinta-kurssin harjoittelupaikaksi Jonnalle valikoitui Satakuntaliitto. Paikka oli tullut tutuksi Jonnan työskennellessä Satakunnan Museon hankkeessa ja vaikutti kiinnostavalta paikalta puolen vuoden harjoittelulle. Harjoittelussaan ja työssään hankesihteerinä Jonnan työ on koostunut aluekehittämisen toimialaan tehtävistä: hankkeisiin ja kulttuuristrategiaan liittyvä työskentely, tapahtumakoordinointi ja -järjestelyt, tiedonhankinta ja -jalostus.

- Olen viihtynyt Satakuntaliitossa hyvin. Koko ajan tulee valtavasti uutta asiaa ja aluekehittäminen on erittäin kiinnostavaa. On paljon erilaisia tehtäviä, tapahtumia, tekemisiä ja ihmisiä. On tullut yllätyksenä, kuinka laajalla skaalalla Satakuntaliitossa tehdään töitä. Tylsää päivää ei ole ja mieli pysyy virkeänä, kun on työn alla monta asiaa samaan aikaan.

Jonna Fagerlund

- Aluekehittämisen vaikuttavuus on avartunut minulle, ja lisäksi hämmästelen yhä, kuinka paljon asioiden eteen tehdään pitkäjänteistä ja taustoittavaa työtä. Meneillään on kova draivi ja uuden ideointi Satakunnan eduksi, ja se inspiroi myös minua.

Koulutukseltaan Jonna on filosofian maisteri pääaineena historian tutkimus. Aiheessa inspiroi erityisesti tiedonhankinta, aiemmat toimintamallit ja niiden liittyminen nykyisyyteen. Jonnalla on myös kuvataiteilijan koulutus Porin taidekoulusta pääaineena maalaus sekä vuoden opinnot graafisesta viestinnästä Nakkilassa.

- Aiemmin olen työskennellyt muun muassa Satakunnan Museossa, ja opetin vuoden verran piirustusta ja maalausta Porin kansalaisopistossa. Arvokkaana työkokemuksena pidän töitäni kultasepänliikkeessä ja McDonaldsilla – asiakaspalvelutyö on antanut kykyä lukea ihmisiä ja siitä on hyötyä aina.

Kotoisin Jonna on Porista ja asuu kaupungissa edelleen, koska tykkää paljon ”mu Porista”. Muu maakunta on tuttua mm. työn kautta ja suunnitteilla on tutustumisia Satakunnan eri puoliin ja kohteisiin. Perheeseen kuuluvat 4-vuotias poika ja aviomies. Koti sijaitsee Murtosenmutkassa. Haaveena Jonnalla on, että joskus taas olisi aikaa maalata ja piirtää. Tällä hetkellä harrastukset ovat liikunnallisia ja kirjojen lukemista. Piakkoin pääpaino tullee olemaan pojan harrastuskuskauksissa, Jonna arvelee.

Jonna Fagerlundin työ Korallia Korallia

Jonna Fagerlund työ Kadonneen kaupungin aarteet II