03/2017: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1202

JOKIohjelma hoitaa vesiä
Leader 20 vuotta: miljoona tuntia talkoita
Kaupunkipyöräily sähköistyy
100visio – Itsenäisyysjulistus uusiksi!
100 päivää 100-vuotiaan Suomen syntymäpäivään

04/2016
03/2016

100visio – Itsenäisyysjulistus uusiksi!

100vision toinen puolisko pyörähti käyntiin. Kesän ajan on ollut hiljaisempaa koulujen ja oppilaiden ollessa lomilla. Keväällä tulleet visiot päivitettiin kaikkien nähtäväksi nettisivuille ja oli 100visio mukana myös SuomiAreenassa. Torstaina 13.7. Gallen-Kallelankadun Aika-lavalla vietettiin Suomi 100 -päivää, jossa jokainen maakunta sai esitellä omaa juhlavuodenviettoaan ja tapahtumiaan. 100vision osalta esiteltiin keväällä tulleita visioita.

Kuvia SuomiAreenan Aika-lavalta löytyy Satakunta-fi-Facebook-tililtä - klikka kuvaa

Visioita on tällä hetkellä tullut lähes kaikista maakunnista, yhteensä 117 kappaletta. Suurin osa visioista on videoita, mutta mukaan mahtuu myös kuvia, piirustuksia kuin tekstejäkin. Kouluja innostetaan edelleen lähtemään mukaan hankkeeseen, aikaa on hyvin jäljellä uuden deadlinen ollessa vasta 15.10.

Yhteistyötä Ylen kanssa on suunniteltu ja heidän 400 uutisluokallensa ympäri Suomea on lähetetty viestiä 100visiosta.

100vision valtakunnallinen raati aloitti työskentelyn syyskuun alussa. On suunniteltu muun muassa, miten käsitellään Satakunnan esiraadilta saatua materiaalia. 100vision pääpalkintona on kulttuuria ja elämyksiä, mutta tiedon julkistaminen tapahtuu vasta myöhemmin.

Eduskunnan valtiosalissa 15.11. pidettävän uuden vision julkistustilaisuuden sekä eduskunnan kirjastoon tulevan 100visio-näyttelyn suunnittelut ovat hyvässä vauhdissa.

100visio Turun Kirjamessuilla

Turun Kirjamessut pidetään lokakuun alussa. 100visio on mukana perjantain avausohjelmassa huikealla 20 minuutin esityksellä. Satakunnalla ja Varsinais-Suomella on messuilla yhteinen osasto, joten avausohjelmanumero toteutetaan myös yhdessä. Satakunnan osalta ohjelmaan on tulossa muun muassa tanssin muodossa oleva visio.

Hankeassistentti Essi Pursiheimo
puhelin +358 44 711 4344