02/2018: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1227

Pääkirjoitus: Luottavaisesti kohden uutta
Bio- ja kiertotalousohjelman laadinta käynnissä
Satakunnan satamat elintärkeitä Suomelle
Satakunnan Vaikuttajakouluun motivoituneita nuoria
Mikä on hienoa Satakunnan rannikkoalueella?
Vihreää yrittäjyyttä kehitetään
Satakunta Asuntomessuilla
Maakuntauudistus isosti SuomiAreenassa
Lounais-Suomen ihme esillä SuomiAreenassa
Merialuesuunnittelun aloitusseminaari Raumalla
Vastineet kaavalausuntoihin hyväksytty
Satakuntaa markkinoidaan monin tavoin - osallistu!

04/2017

Satakunta Asuntomessuilla

Asuntomessut järjestetään Porissa Karjarannassa (Karjaranta 21) 6.7. – 5.8. ja messut ovat avoinna päivittäin klo 10 - 18. Lisätietoja Porin asuntomessuista.

Satakunta.fi-otsakkeen alla esittäytyvät yhteisellä osastolla kahdeksan Satakunnan kuntaa ja Satakunnasta - Sikses parasta. Satakuntaliitto jakaa kävijöille Satakunta-esitettä, karttaa sekä uutta tarinakirjaa Seikkailu soikoon, jossa käydään mukavien, lapsille suunnattujen tarinoiden avulla läpi Satakunnan maakunnan erityisyyksiä. Lapsikävijöille on jaossa Satakunnan kruunuja.

Mukana olevat tahot ovat Euran ja Honkajoen kunnat, Harjavallan ja Huittisten kaupungit, Karvian, Merikarvian ja Siikaisten kunnat sekä Ulvilan kaupunki sekä Satakuntaliitto ja Satakunnan ELY-keskuksen Robocoast rekry. Esillä on mm. vapaita tontteja elinkeinoelämälle sekä asumiseen, kuntien matkailu- ja käyntikohteita, yrityksiä, palveluita ja luontoa. Satakunnasta – Sikses parasta esittelee satakuntalaista ruokaketjua ja sen toimijoita.  Yhteisosasto löytyy näytteilleasettajien teltasta heti sisääntuloporttien läheisyydessä.

Satakunta esillä useissa tapahtumissa

Keväällä Satakunta on näkynyt Vaasassa Pohjanmaan Suurmessuilla sekä Pirkanmaalla Tampereen kotimaan matkailumessuilla. Kummassakin messutapahtumassa kerättiin kävijöiltä tietoa siitä, mitä he tietävät Satakunnasta ja kävimme monet mukavat keskustelut kävijöiden kanssa.  Toukokuun lopussa esittäydyttiin Pyhäjärvimessuilla Eurassa ja Mukulatoritapahtumassa Porin Kauppatorilla.

Alkusyksystä Satakuntaliitto on mukana Satakunta Roadshowssa, joka kiertää kaikki maakunnan kunnat sekä Luvian esitellen maaseudun mahdollisuuksia ja elinvoimaa. Käytännön järjestelyistä vastaavat Satakunnan Leader-ryhmät. Loppusyksystä esittäydytään vielä Varsinais-Suomessa Turussa Osaava Nainen –messuilla.

Ulla Koivula
Markkinointisihteeri