04/2018: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1253

Aluekehityksen tilannekuva syksyllä 2018
Rakennerahastokauden 2021-2027 valmistelu
Pan Baltic Scope yhteistyötä rakentamassa
Kiertotalouteen vaikuttavat ilmiöt ja trendit
Satakunnan pääväyliä runkoverkkoon
Satakunnan edunvalvontaa kuntayhteistyönä
Satakunnan vanhusneuvosto aktiivinen toimija
Satakunnan vuodenvaihteen juhla 4.1.2019
Kameran kanssa luonnossa
Geopark-hakemus UNESCOn käsissä
Satakunta haki työntekijöitä Helsingissä
Satakunnan brändityö jatkuu, yhdessä

Satakunnan vuodenvaihteen juhla 4.1.2019

Satakunnan vuodenvaihteen juhla 4.1.2019 järjestetään nyt kuudetta kertaa ja tällä kertaa se järjestetään yhteistyössä Eurajoen kunnan kanssa. Aiempina vuosina kutsuvierasjuhlan järjestäjinä ovat Satakuntaliiton kanssa olleet Huittisten kaupunki, Nakkilan kunta, Ulvilan kaupunki, Kankaanpään kaupunki ja Merikarvian kunta.

Juhlan ohjelmassa on muun muassa huomionosoitusten jakaminen - Satakunta-mitalit, Satakunnan aluesuunnittelumitali sekä Nuori satakuntalainen -palkinto.

Satakunta-mitali

Satakunta-tunnustuksien aika

Satakunta-mitali myönnetään tunnustuksena erityisen ansiokkaasta toiminnasta Satakunnan maakunnan hyväksi. Mitali voidaan myöntää yksityiselle henkilölle (hopeinen) tai yhteisölle (pronssinen). Satakunnan Maakuntaliitto ry lyötti Satakunta-mitalin vuonna 1986 maakuntaliiton 55-vuotisjuhlan merkeissä. Maakuntaliiton hallitus hyväksyi mitalin luonnokset 18.5.1987 ja säännöt mitalin käytöstä hyväksyttiin 21.9.1987.

Satakuntaliiton edeltäjän Satakunnan seutukaavaliiton toimesta on otettu vuonna 1981 käyttöön Satakunnan aluesuunnittelumitali. Mitalia on jaettu ensimmäisen kerran Satakunnan seutusuunnittelun 40-vuotisjuhlassa vuonna 1981. Aluesuunnittelumitalin tarkoituksena on kiinnittää yleistä huomiota Satakunnan ja sen eri osien hyväksi tehtävään alueelliseen alueiden käytön suunnitteluun ja kehittämistyöhön sekä osoittaa tälle toiminnalle kuuluva maakunnallinen arvonanto ja tunnustus.

Satakunnan aluesuunnittelumitalia voidaan jakaa henkilölle tai yhteisölle, joka valtakunnallisella, maakunnallisella, seudullisella tai paikallisella tasolla on tehnyt sellaista tunnustusta ansaitsevaa työtä tai toimintaa, jolla on katsottava olevan erityistä merkitystä Satakunnan tai sen osan alueellisessa kehittymisessä.

Nuori satakuntalainen -palkinnon saaja voi olla nuori (13-29-vuotias) tai yhteisö. Kriteerinä on taiteeseen, kulttuuriin, liikuntaan, opiskeluun, työelämään tai muuhun kunnostautumiseen liittyvä teko, jolla on ollut paikallista tai laajempaa merkitystä. Rahapalkinto on 1000 euroa.

Aluesuunnittelumitali

sihteeri Pirjo Mäntylä