01/2019: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1272

ICT-valmistelussa asiakas on tärkein
Satakuntaliitto käsittelee kaavamuistutuksia
Satakunnan matkailun kasvuohjelmaa laaditaan
Satakunnasta bio- ja kiertotalouden edelläkävijä
Merialuesuunnittelu kommentointiin huhtikuussa
Vanhusneuvostojen puheenjohtajat koolla
Haku päällä! Vuoden kylä on...
Satakunnan vuodenvaihteen juhla 4.1.2019
ASKO - Asiantuntijatalouden kehittämisohjelma
TEUVO tukee teollisuuden uudistumista

TEUVO tukee teollisuuden uudistumista

Teollisuuden uudistumis- ja kilpailukyky – Uudet liiketoimintamallit verkostoissa (TEUVO) -hanketta toteutettiin ajalla 1.1.2015–30.9.2018. Hankkeen päätoteuttajana oli Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikkö ja osatoteuttajana Tampereen teknillisen yliopiston Porin yksikkö Satakuntaliiton EAKR-rahoituksella.

Katso TEUVO-hankkeen tuloksia videolta

Satakunnan talous nojaa merkittävästi teollisuuteen

Uudistuva teollisuus on Satakunnan maakuntaohjelmassa valittu yhdeksi sen seitsemästä painopistealueesta. Satakunnan liiketoimintaympäristö on teollisuusvaltainen ja vientisuuntautunut, jossa monikansallisten yritysten globaaleilla arvoketjuilla ja paikallisilla yritysverkostoilla on kasvava rooli.

TEUVO-hanke syntyi tarpeesta tukea teollisuuden uudistumista ja löytää uusia toimintatapoja, jotka olisivat käyttökelpoisia alati muuttuvassa toimintaympäristössä.
Tavoitteena oli kehittää edellytyksiä satakuntalaisten teollisuusyritysten arvoketjujen uudistumiselle ja tukea uusien työpaikkojen syntymistä alueelle kehittämällä yritysverkostoissa toimivien yritysten liiketoimintamalleja. Liiketoimintamallien kehittämisen case-verkostoksi valikoitui Rauma Marine Constructions Oy:n ympärille muodostunut yritysverkosto. Tavoitteena oli myös kehittää Satakunnan alueen älykkään erikoistumisen alue- ja yritystason indikaattoristo tukemaan Satakunnan aluekehittämisen ja -ennakoinnin tietojärjestelmää sekä tiivistää toteuttajayliopistojen yhteistyötä ja nivoa yhteen niiden liiketoimintaympäristöihin ja -verkostoihin liittyvää osaamista sekä tiivistää yliopistojen yhteistyötä alueen yritysten ja muiden TKI-toimijoiden kanssa.

Tutustu TEUVO-hankkeen tuloksiin Satamittari.fi-sivustolla http://www.satamittari.fi/%C3%A4lyk%C3%A4s-erikoistuminen

Kehityspäällikkö Kimmo Laakso
Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikkö