02/2019: http://satanen.satakuntaliitto.fi/satanen.aspxtaso=2&id=1283

Kallio: Satakunta tarvitsee oman sote-uudistuksen
Satakunta 2050 - minne haluamme mennä?
Mikä on viestimme Satakunnasta?
Satakunnan talous yhä myötätuulessa
Puurijärven malja
Satakunnan vaihemaakuntakaava 2 hyväksyttiin
Satakuntaan ampumarataselvitys
Risto Vilen kartoittaa luontokohteita kesällä
Euroopan komission tapahtumabrändi Poriin
SatakuntaEvents.fi on kaikkien avoimessa käytössä
Satakunnan edunvalvontafoorumi 2019

02/2019

Mikä on viestimme Satakunnasta?

Maakuntaa on vaikea ellei mahdoton tiivistää virkkeisiin. Se kuitenkin on tarpeen, jotta voimme luoda ne yhteiset viestit, joilla Satakunnasta kerromme ja viestimme.

Satakunnan maakuntasuunnitelmaa eli maakunnan uutta strategiaa, joka linjaa maakunnan tulevaisuuden suuntaviivoja, kehittämistä edelleen ohjaa rahoitusta, aletaan laatia maakunnallisessa yhteistyössä syksyllä 2019. Työn tarkka suunnitelma on vielä syntymättä, mutta linjauksia luonnostellaan jo. Tavoite on saada mukaan kaikkien satakuntalaisten ääni - yksityishenkilöiden, yrityselämän, koulutuksen ja niin edelleen. Koko prosessi tehdään laajasti osallistaen.

Tämän työn tuloksena syntyy maakunnallinen tahtotila, joka edelleen täsmentyy uudistuvaksi Satakunnan brändikäsikirjaksi. Nyt käytössä oleva brändiviesti on laadittu vuosina 2016-2017, ja se hyväksyttiin käyttöön maakuntahallituksessa - Satakunnan brändikäsikirja (2017).

Satakunnan brändikäsikirja linjaa maakunnasta kerrottavat yhteiset viestit.

Uudistuva brändiviesti

Strategian laatiminen täsmentää Satakunnan vision ja viestit, ja ne kertovat edelleen meille, muille suomalaisille ja muulle maailmalle, mitä meillä on tarjota, millaista meillä on ja miksi tänne kannattaa sijoittaa ja vierailla.

Brändi tulee linjaamaan maakunnan markkinointiviestintää jatkossakin. Miten? Se jää nähtäväksi, sillä työ on vasta aluillaan. Kutsumme sinutkin mukaan tähän yhdessä tehtävään työhön!

Viestintäasiantuntija Tiina Leino